Všeobecné obchodné podmienky
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti Klientov a predávajúceho, ktoré vyplývajú z alebo súvisia s predajom tovarov alebo dodaním služieb vykonávanom spoločnosťou Pebia, s. r. o., so sídlom: Prievaly 311, 906 34 Prievaly, Slovenská republika, IČO: 45 902 542, právna forma: spoločnosť s ručením obmedzeným zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro, vložka číslo: 26363/T (ďalej len „GardenFA“ alebo „Spoločnosť“), e-mail: info@gardenfa.sk; prostredníctvom webovej stránky https://gardenfa.sk/.
Definícia pojmov:
Členstvo
súbor práv a povinností Klienta, ktoré získa registráciou na Webstránke.
Formulár
formulár na odstúpenie od Zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je Spotrebiteľ. Znenie Formuláru tvorí Prílohu č. 2 VOP.
Informácie
majú význam definovaný v článku 2, bod 2.7 VOP.
Klient
Spotrebiteľ alebo Podnikateľ užívajúci Webstránku (vrátane využívania Webstránky bez registrácie alebo bez Členstva).
Nepredvídateľná udalosť
udalosť, ktorej vznik, priebeh a zánik nemôže Klient ani Spoločnosť objektívne ovplyvniť a je neodvrátiteľná. Medzi takéto udalosti patria najmä štrajk, výluka, pracovný spor, vyššia moc, teroristický čin, výtržnosti, úmyselné poškodenie, zneužitie na základe príkazu, (regulácie, direktívy) práva alebo vlády, zničenie prevádzky podniku, oheň, povodeň, nákaza, búrka a iné okolnosti ovplyvňujúce Zmluvný vzťah.
Obchodný zákonník
zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
Občiansky zákonník
zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
Podnikateľ
osoba užívajúca Webstránku, ktorá nie je Spotrebiteľom alebo Spoločnosťou a ktorá pri využívaní Členstva, pri uzatváraní a plnení Zmluvy podľa týchto VOP, alebo pri návšteve Webstránky koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
Produkty
majú význam definovaný v článku 2, bod 2.4 VOP.
Reklamačný poriadok
reklamačný poriadok vydaný Spoločnosťou pre Zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je Spotrebiteľ. Znenie reklamačného poriadku tvorí Prílohu č. 1 VOP.
Služby
služby poskytnuté alebo sprostredkované Spoločnosťou medzi Klientmi prostredníctvom Webstránky; a to najmä inzercia a sprostredkovanie služieb v oblasti záhradníctva, záhradnej architektúry a obdobných služieb.
Spotrebiteľ
fyzická osoba užívajúca Webstránku, ktorá pri využívaní Členstva, pri uzatváraní a plnení Zmluvy podľa týchto VOP, alebo pri návšteve Webstránky nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
Webstránka
webové sídlo Spoločnosti https://gardenfa.sk/.
Zmluva
má význam definovaný v článku 2, bod 2.4 VOP.
Všeobecné podmienky užívania Webstránky
Registrácia
Užívanie Webstránky nie je podmienené registráciou Klienta. V prípade, ak sa Klient rozhodne zaregistrovať na Webstránke, Klientovi registráciou vzniká Členstvo.
Klient je povinný pri registrácii uviesť údaje uvedené v príslušnom formulári podľa typu členstva, najmä ale nie výlučne:
e-mailovú adresu;
meno a priezvisko Klienta; (v prípade Klienta, ktorý je Podnikateľom, obchodné meno, identifikačné číslo organizácie, daňové identifikačné číslo alebo identifikačné číslo pre daň z pridanej hodnoty, ak je registrovaný pre daň z pridanej hodnoty);
heslo;
adresu svojho trvalého bydliska; (v prípade Klienta, ktorý je Podnikateľom, sídlo alebo miesto podnikania);
telefónne číslo; a prípadne aj
kópia občianskeho preukazu alebo iného dokladu (ak má Klient záujem o verifikáciu svojho profilu).
Klient je povinný pri registrácii poskytnúť správne a úplné údaje. V prípade, že Klient neuvedie správne alebo úplne údaje, Spoločnosť je oprávnená zrušiť jeho Členstvo. Za správnosť a úplnosť údajov zodpovedá Klient počas celej doby trvania jeho Členstva. V prípade zmeny údajov je Klient vždy bez zbytočného odkladu povinný o tejto skutočnosti informovať Spoločnosť alebo údaje aktualizovať vo svojom účte.
Všetky registrácie sú predmetom kontroly Spoločnosťou, ktorá je oprávnená kontrolovať a posúdiť, či registrovaný Klient spĺňa podmienky užívania Webstránky stanovené týmito VOP.
Členstvo
Po vytvorení užívateľského účtu bude Klientovi doručený aktivačný e-mail na emailovú adresu uvedenú Klientom pri vytvorení užívateľského účtu. Po vytvorení užívateľského účtu a splnení podmienok v zmysle týchto VOP je Klient oprávnený na využívanie služieb spojených s Členstvom, prípadne príplatkové služby v rozsahu príslušnej objednávky (úrovne členstva). Klient, ktorý nespĺňa podmienky stanovené týmito VOP, a to bez ohľadu na to, či ich nespĺňa v momente vytvorenia užívateľského účtu alebo následne, nie je oprávnený Produkty využívať.
Ak nie je uvedené, že Členstvo je bezodplatné, Členstvo je odplatné; bližšie podmienky ceny a trvania Členstva sú uvedené na Webstránke pri konkrétnom Členstve, ktoré si Klient zvolí.
Členstvo sa viaže výlučne na konkrétneho Klienta a Klient nie je oprávnený ho previesť alebo postúpiť na inú osobu. Klient Podnikateľ, je povinný použiť Členstvo určené podnikateľom a nie fyzickým osobám – nepodnikateľom (Spotrebiteľom).
Klient sa zaväzuje neposkytnúť prístupové údaje do svojho účtu inej osobe a vykonať všetky kroky potrebné k ochrane takýchto údajov.
V prípade, že registrovaný Klient poruší ktorúkoľvek povinnosť vyplývajúcu mu z týchto VOP, Spoločnosť je oprávnená zrušiť jeho Členstvo a zakázať Klientovi užívanie Webstránky. Klient a aj Spoločnosť sú oprávnení (každý samostatne) zrušiť Členstvo aj bez uvedenia dôvodu s okamžitou účinnosťou (aj ak by Klient mal nárok na ďalšie využívanie už zaplatených Služieb; pričom Spoločnosť si je oprávnená ponechať nespotrebovanú časť už uhradených poplatkov).
Prístup a využívanie klientskej sekcie na Webstránke je zabezpečený prostredníctvom kombinácie používateľského mena a hesla a je prístupný výlučne len Klientom a Spoločnosti. Klient je sám zodpovedný za svoje používateľské meno a heslo a je povinný bez zbytočného odkladu oznámiť Spoločnosti akékoľvek podozrenie z narušenia bezpečnosti (napr. prostredníctvom neautorizovaného použitia používateľského mena a hesla).
Klient berie na vedomie, že pri poskytovaní Služieb môže dochádzať k výpadkom, dočasnému obmedzeniu, prerušeniu alebo zníženiu kvality Služieb.
Členstvo zaniká:
dobrovoľným zrušením Členstva zo strany Klienta,
zrušením Členstva zo strany Spoločnosti (o tejto skutočnosti Spoločnosť bez zbytočného odkladu Klienta informuje),
smrťou Klienta (alebo zánikom Klienta bez právneho zástupcu, v prípade Klienta právnickej osoby) alebo zánikom Spoločnosti bez právneho nástupcu,
okamihom, keď dôjde k zrušeniu Webstránky Spoločnosťou.
uplynutím doby, na ktorú bolo Členstvo uzavreté (ak sa aplikuje).
V prípade dobrovoľného zrušenia Členstva zo strany Klienta je účinné momentom doručenia príslušnej písomnej žiadosti Klienta Spoločnosti. V prípade, ak Klient požiada o zrušenie Členstva prostredníctvom Webstránky, zrušenie členstva je účinné momentom spracovania príslušnej žiadosti Webstránkou. V prípade uplynutia doby, Členstvo zaniká automaticky poslednou minútou príslušného dňa.
Klient nesmie vyvíjať činnosť smerujúcu k tomu, aby bola znemožnená alebo obmedzená prevádzka Webstránky alebo vykonávať iné útoky na tento server, ani nesmie byť pri takej činnosti nápomocný tretej osobe. Klient nesmie Webstránku zaťažovať automatizovanými požiadavkami. Klient nie je oprávnený pri využívaní Webstránky používať mechanizmy, programové vybavenie alebo iné postupy, ktoré majú alebo by mohli mať negatívny vplyv na prevádzku Webstránky.
Spoločnosť je najmä a aj bez predchádzajúcej výzvy oprávnená zrušiť Klientovi Členstvo v prípade porušenia týchto VOP zo strany Klienta.
Príspevky (vrátane ponúk alebo recenzií) vyjadrujú názory Klienta a nevyjadrujú názory Spoločnosti. Spoločnosť nezodpovedá za pravdivosť informácií obsiahnutých v príspevkoch a je oprávnená akýkoľvek príspevok Klienta odstrániť, a to aj bez udania dôvodu.
V prípade technických problémov s prihlásením alebo registráciou na Webstránke, kontaktujte: info@gardenfa.sk; (problému sa budeme venovať počas pracovných dní od 9:00-11:00 a od 14:00-16:00).
Osobitné podmienky pre Služby a odplatné Členstvo
V prípade, že si Klient vyberie odplatné Členstvo; bližšie podmienky ceny a trvania Členstva sú uvedené na Webstránke pri konkrétnom Členstve, ktoré si Klient zvolí. Ďalej sa primerane sa aplikujú podmienky Členstva v článku 1 týchto VOP.
V prípade, že si má Klient záujem o Služby; bližšie podmienky ceny a trvania Služieb sú uvedené na Webstránke pri konkrétnej Službe, ktorú si Klient zvolí.
Pre vylúčenie pochybností, služby poskytované Klientom inému Klientovi (napríklad záhradnícke služby, ktoré Klient inzeroval alebo o ktoré mal Klient záujem) sa spravujú dohodou medzi Klientmi a Spoločnosť nie je stranou akejkoľvek zmluvy alebo dohody medzi týmito Klientmi.
V prípade uzavretia dohody o poskytovaní Služieb alebo odplatného Členstva, uzatvára Klient a Spoločnosť zmluvu o dodaní služieb v zmysle ustanovení § 51 Občianskeho zákonníka (platí v prípade Spotrebiteľa), alebo v zmysle ustanovení § 262, ods. 1 Obchodného zákonníka (platí len v prípade Podnikateľa), predmetom ktorej je najmä povinnosť Spoločnosti dodať Služby, ktoré si Klient vybral, alebo služby určené pre príslušné Členstvo (alebo s ním súvisiace) (ďalej spolu len len „Produkty“) a povinnosť Klienta zaplatiť Spoločnosti za Produkty dohodnutú odplatu ako aj iné práva a povinnosti Klienta a Spoločnosti stanovené pri výbere členstva a VOP účinných v čase registrácie (ďalej len „Zmluva“).
Klient je povinný pred uzatvorením Zmluvy (i) oboznámiť sa s VOP (ii) oboznámiť sa s podmienkami príslušného Produktu, ktoré sú uvedené na Webstránke, (iii) oboznámiť sa s podmienkami spracúvania osobných údajov.
Klient berie na vedomie, že bez predchádzajúceho písomného súhlasu Spoločnosti nie je oprávnený k použitiu textov, grafických diel či iných predmetov chránených autorským právom alebo iným právom duševného vlastníctva nachádzajúcich sa na Webstránke (vrátane odvodených informácii). Klient potvrdzuje, že ak na Webstránku uvedenie akékoľvek informácie, tak tieto informácie neporušujú práva akejkoľvek osoby a ak je to potrebné tak Spoločnosti udeľuje licenciu v dostatočnom rozsahu potrebnom na ich zverejnenie na Webstránke.
Klient potvrdzuje, že:
akékoľvek informácie uvedené na Webstránke alebo získané podľa Zmluvy alebo v súvislosti s ňou (ďalej len „Informácie“), použije výlučne pre vlastnú potrebu;
neumožní použiť Informácie žiadnej inej osobe a zamedzí akémukoľvek ich šíreniu inej osobe.
Klient Podnikateľ, je povinný zakúpiť si Produkty určené podnikateľom a nie nepodnikateľom; to neplatí ak je výslovne uvedená možnosť pre Podnikateľov, kúpiť si Produkty určené nepodnikateľom, alebo ak pri produkte nie je uvedené, že je určený pre nepodnikateľov.
Zmluva uzatvorená medzi Klientom a Spoločnosťou je záväzná výlučne voči zmluvným stranám Zmluvy a nezakladá akékoľvek práva alebo povinnosti akejkoľvek tretej osobe, vrátane dodávateľov Spoločnosti alebo iných osôb spolupracujúcich so Spoločnosťou.
Všetky ceny a poplatky uvedené na Webstránke sú vrátane DPH a v eurách (EUR), pokiaľ nie je uvedené inak.
Spoločnosť vystaví Klientovi faktúru na zaplatenie ceny Produktov, pričom faktúra bude doručená Klientovi najneskôr súčasne so začatím poskytovania Produktov. Klient týmto výslovne súhlasí so zasielaním elektronických faktúr (vrátane ich príloh) v zmysle § 71 ods. 1 písm. b) zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov. Za deň doručenia elektronickej faktúry sa považuje deň odoslania elektronickej faktúry na e-mail Klienta uvedený v Zmluve.
Klient je povinný zaplatiť cenu Produktov jedným s nasledujúcich spôsobov, pričom voľba spôsobu je na slobodnom rozhodnutí Klienta, ktorú Klient označí pri objednávke (takéto označenie sa považuje za záväzné):
prostredníctvom platobnej brány uvedenej na Webstránke,
bankový prevodom na účet určený Spoločnosťou, pričom platba musí byť doručená Spoločnosti najneskôr pred začatím využívania Služieb,
alebo iným, príslušnými právnymi predpismi aprobovaným spôsobom.
Každý výber Produktu zahŕňa povinnosť Klienta zaplatiť cenu daného Produktu uvedenú na Webstránke v momente registrácie alebo vytvorenia objednávky príslušného Produktu. Povinnosť zaplatiť cenu Produktu vzniká momentom vytvorenia objednávky Klientom respektíve momentom registrácie v prípade Členstva, pričom splatnosť je uvedená na Webstránke.
K dodaniu Produktov dochádza prostredníctvom Webstránky.
Spoločnosť nie je povinná dodať Produkty, ak cena nie je riadne uhradená. Spoločnosť je výslovne oprávnená neposkytnúť Produkty, alebo pozastaviť ich poskytovanie do momentu riadnej úhrady ceny.
Spoločnosť je oprávnená zrušiť objednávku Klienta alebo odplatné Členstvo v prípade, ak Spoločnosť nie je z akéhokoľvek dôvodu schopná dodať Klientovi Produkty.
Ochrana osobných údajov a používanie cookies
Spoločnosť spracúva osobné údaje Klienta a ďalších fyzických osôb. Spoločnosť spracúva cookies. Viac informácii o ochrane osobných údajov a spracúvaní cookies je dostupných na https://gardenfa.sk/ .
Odstúpenie od Zmluvy a reklamácia
Vady Služieb a Reklamácia
Všetky práva a povinnosti Klienta a Spoločnosti súvisiace vadami Produktov upravujú príslušné právne predpisy Slovenskej republiky a Reklamačný poriadok.
Právo na odstúpenie od Zmluvy
S výnimkou bodu 4.2.5 sa všetky ustanovenia uvedené v tomto článku 4.2 VOP aplikujú len na Zmluvu uzatvorenú medzi Spoločnosťou a Spotrebiteľom. Klient má právo odstúpiť od Zmluvy uzatvorenej so Spoločnosťou, ktorej predmetom je dodanie Produktov, a to v lehote 14 dní odo dňa poskytnutia Služieb (alebo od plánovaného dňa dodania Služieb, podľa toho ktorá skutočnosť nastane skôr) alebo odo dňa registrácie na odplatné Členstvo, a to aj bez udania dôvodu.
V prípade, že si Klient uplatní právo odstúpiť, je povinný tak urobiť jednoznačným písomným vyhlásením zaslaným Spoločnosti na adresu sídla Spoločnosti alebo iným jasný vyjadrením prejavu vôle, ktorý je adresovaný Spoločnosti, v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči (napríklad e-mailom); ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva Spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie Spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy. Na tento účel môže využiť Formulár alebo môže zvoliť akúkoľvek inú vhodnú a preukázateľnú formu.
Klient zachová lehotu na odstúpenie vtedy, ak zašle svoj výslovný prejav o uplatnení práva na odstúpenie pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie.
Klient osobitne berie na vedomie, že nemôže odstúpiť od Zmluvy, predmetom ktorej je dodanie služieb, ktoré boli pripravené podľa osobitných požiadaviek Klienta, alebo určené osobitne pre jedného Klienta.
Právo Klienta, ktorý je Podnikateľom, na odstúpenie od Zmluvy sa spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka, pričom sa v najširšom rozsahu dovolenom právnymi predpismi vylučuje a pričom sa vylučuje použitie § 345 až § 350 a § 351 ods. 2 veta prvá, časť za bodkočiarkou a veta druhá Obchodného zákonníka, ak sa Spoločnosť a Klient, ktorý je Podnikateľom, nedohodnú inak.
Dôsledky odstúpenia od Zmluvy
Po odstúpení od Zmluvy Spoločnosť vráti Klientovi všetky platby, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím Zmluvy za podmienok uvedených vo VOP, ak vo VOP nie je výslovne uvedené inak. Pričom, ak to nie je zakázané právnymi predpismi a v prípade čiastočného plnenia Služieb alebo odplatného členstva sa vracia iba nespotrebovaná časť ich ceny určená na pomernej báze. Platby budú vrátané rovnakým spôsobom akým boli uskutočnené, ak Klient výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
Alternatívne riešenie sporov
Klient má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Klient má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Spoločnosť na jeho žiadosť podľa predchádzajúceho bodu odpovedala zamietavo alebo na ňu neodpovedala do 30 dní odo dňa odoslania žiadosti.
Klient má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Spoločnosť na jeho žiadosť podľa predchádzajúceho bodu odpovedala zamietavo alebo na ňu neodpovedala do 30 dní odo dňa odoslania žiadosti.
Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je možné nájsť na webovej stránke Ministerstva
hospodárstva Slovenskej republiky:
https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-
1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.Klient môže podať sťažnosť aj elektronicky prostredníctvom webovej stránky Európskej komisie
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show.Ďalšie informácie o vašich právach sú dostupné aj na stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie:
https://www.soi.sk/.Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, dokiaľ nie je kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí objednávky predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónne číslo alebo email predávajúceho uvedený v týchto obchodných podmienkach.
Nepredvídateľné udalosti
Spoločnosť nenesie žiadnu zodpovednosť voči Klientovi ani tretím osobám v prípade, ak je dodanie Produktov oneskorené alebo odmietnuté z dôvodu vzniku Nepredvídateľných udalostí. V takomto prípade Spoločnosť informuje Klienta o existencii Nepredvídateľnej udalosti a k dodaniu Produktov pristúpi bezodkladne po tom, ako to bude objektívne možné.
Doručovanie
Korešpondencia medzi Klientom a Spoločnosťou je písomná a všetky písomnosti budú doručované:
Osobne,
prostredníctvom doporučenej poštovej zásielky, alebo
elektronicky na e-mailovú adresu:
- Klienta uvedenú pri registrácii alebo pri objednávke,
- Spoločnosti: info@gardenfa.sk.Pri zasielaní písomností poštou sa doručuje na adresy poštového kontaktu Klienta alebo Spoločnosti.
Adresa poštového kontaktu a e-mailová adresa Klienta môžu byť zmenené písomným oznámením doručeného Spoločnosti alebo zmenou vo svojom účte. Adresa poštového kontaktu a e-mailová adresa Spoločnosti môžu byť zmenené písomným oznámením doručeným Klientovi alebo oznamom na Webstránke.
Písomnosť sa považuje za doručenú dňom:
osobného odovzdania písomnosti,
jej prevzatia alebo dňom odmietnutia prevzatia v prípade poštovej zásielky alebo posledným dňom uplynutia úložnej lehoty u poskytovateľa poštových služieb (Slovenská pošta, a.s.),
nasledujúcim pracovným dňom po dni odoslaní e-mailu.
Ak si Klient alebo Spoločnosť v prípade nezastihnutia doručovateľom nevyzdvihne písomnosť uloženú u poskytovateľa poštových služieb alebo inom orgáne, ktorý má povinnosť písomnosť uložiť v rámci úložnej lehoty alebo v prípade akýchkoľvek pochybností o doručení, považuje sa táto písomnosť za doručenú, a to posledným dňom uplynutia úložnej lehoty u poskytovateľa poštových služieb alebo inom orgáne.
Pre prípad uloženia doručovanej písomnosti u poskytovateľa poštových služieb sa uplatní nevyvrátiteľná právna domnienka, podľa ktorej sa má zato, že takáto písomnosť sa považuje za doručenú strane tretím dňom po uložení písomnosti u poskytovateľa poštových služieb v prípade nemožnosti jej doručenia z dôvodu neexistencie adresáta.
Spoločnosť nezodpovedá za poškodenie alebo neúplnosť údajov spôsobených poruchou počas doručovania prostredníctvom internetu, za škodu spôsobenú z dôvodu nekvalitného internetového pripojenia alebo za škodu spôsobenú z akejkoľvek nemožnosti Klienta pripojiť sa na internet.
Zodpovednosť
Spoločnosť nepreberá akúkoľvek zodpovednosť za služby poskytované Klientom inému Klientovi (napríklad záhradnícke služby, ktoré Klient inzeroval alebo o ktoré mal Klient záujem) a zodpovednosť za tieto služby sa spravuje dohodou medzi Klientmi.
Spoločnosť nepreberá zodpovednosť za obsah akéhokoľvek príspevku, inzerátu a podobne, ktoré zverejnil Klient na Webstránke a Spoločnosť nenesie zodpovednosť za zneužitie týchto údajov tretími stranami.
Spoločnosť nepreberá žiadnu zodpovednosť za straty vzniknuté v súvislosti s nedostupnosťou Webstránky, telefónneho čísla alebo emailu, za neúspešné zrealizovanie platby vykonanej prostredníctvom platobnej brány na Webstránke alebo akékoľvek iné straty, vzniku ktorých nemohla objektívne zabrániť.
Spoločnosť vynaloží všetko primerané úsilie, aby webové stránky so škodlivým kódom alebo nevyžiadaným obsahom neboli aktívne na Webstránke. Spoločnosť však nezodpovedá za akékoľvek vady alebo škody spôsobené škodlivým kódom alebo nevyžiadaným obsahom vyskytujúcim sa na Webstránke.
Spoločnosť výslovne nezodpovedá za zmeny Produktov spôsobené zmenami právnych predpisov po dni objednania príslušných Produktov alebo pod dni registrácie a to aj v prípade, ak Klienta na zmenu právnych predpisov neupozorní.
Celková zodpovednosť Spoločnosti za škody podľa Zmluvy alebo v súvislosti a podľa týchto VOP za žiadnych okolností neprekročí výšku plnenia, ktorú Klient zaplatil Spoločnosti.
Klient je výlučne zodpovedný za splnenie zákonných povinností, vyplývajúcich z plnení uzatváraných prostredníctvom Webstránky.
Záverečné ustanovenia
Klient je povinný oboznámiť sa s VOP pred začatím užívania Webstránky.
Klient vyjadruje svoj výslovný súhlas s VOP, vrátane všetkých príloh momentom jeho registrácie na Webstránke alebo momentom vytvorenia záväznej objednávky prostredníctvom Webstránky a zaväzuje sa VOP dodržiavať. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej Zmluvy.
Akákoľvek komunikácia medzi Klientom a Spoločnosťou bude prebiehať v slovenskom jazyku, ak sa Klient a Spoločnosť nedohodnú inak.
Spoločnosť sa vyhradzuje právo zmeniť VOP, a to vždy v písomnej forme, pričom je povinná ich zmenu zverejniť na Webstránke. Zmeny vo VOP nadobudnú účinnosť najskôr k prvému dňu kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom boli tieto zmeny zverejnené, pokiaľ v zmenených VOP alebo v oznámení nie je určené inak.
Zmluvy, Členstvo a VOP sa riadia platným právnym poriadkom Slovenskej republiky, pričom prípadne spory z nich vzniknuté patria do výlučnej jurisdikcie súdov Slovenskej republiky.
Klient nie je oprávnený postúpiť alebo inak previesť záväzky, pohľadávky, nároky, práva alebo povinnosti súvisiace so Zmluvami alebo Produktmi alebo s týmito VOP na tretiu osobu bez predchádzajúceho písomného súhlasu Spoločnosti.
Klient udeľuje Spoločnosti súhlas na postúpenia alebo prevod záväzkov, pohľadávok, nárokov, práv alebo povinností súvisiacich so Zmluvami alebo Produktmi alebo s týmito VOP na tretiu osobu.
Žiadne ustanovenie uvedené vo VOP nevylučuje alebo neobmedzuje akékoľvek právo Klienta, ktorým je Spotrebiteľ vyplývajúce z Občianskeho zákonníka a ostatných ustanovení platných slovenských právnych predpisov týkajúcich sa ochrany spotrebiteľa a v prípade rozporu platia prednostne Občianskeho zákonníka a/alebo iných predpisov.
Klient alebo Spoločnosť sú oprávnení kedykoľvek vypovedať akúkoľvek zmluvu (vrátane Zmluvy) medzi Klientom a Spoločnosťou a to v 15 dňovej výpovednej lehote a bez uvedenia dôvodu. Výpovedná lehota začína plynúť v prvý deň nasledujúci pod dni doručenia výpovede druhej strane.
Spoločnosť je oprávnená odstúpiť od akejkoľvek zmluvy (vrátane Zmluvy) uzatvorenej s Klientom aj bez udania dôvodu, najmä ak nie je schopná dodať plnenie podľa príslušnej zmluvy.
Klientom, ktorý je fyzickou osobou, nemôže byť osoba mladšia ako 16 rokov.
Orgánom dozoru v spotrebiteľských záležitostiach (v prípade ak je Klient Spotrebiteľ) je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, so sídlom Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava.
VOP nadobúdajú účinnosť od 15.3.2025.
Reklamačný poriadok (Príloha č. 1)
Tento reklamačný poriadok upravuje spôsob, rozsah a podmienky reklamácie, ako aj práva a povinnosti Klientov, ktorí sú Spotrebitelia v súvislosti s reklamáciou Produktov dodaných spoločnosťou Pebia, s. r. o., so sídlom: : Prievaly 311, 906 34 Prievaly, Slovenská republika, IČO: 45 902 542, právna forma: spoločnosť s ručením obmedzeným zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro, vložka číslo: 26363/T (ďalej len „GardenFA“ alebo „Spoločnosť“), e-mail: info@gardenfa.sk; prostredníctvom webovej stránky https://gardenfa.sk/. V prípade Klientov, ktorí sú Podnikatelia sa reklamácia Produktov spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka, ak sa Spoločnosť a Klient, ktorý je Podnikateľom, nedohodnú inak a tento Reklamačný poriadok sa v prípade Podnikateľa za žiadnych okolností neuplatní.
Reklamačný poriadok tvorí Prílohu č. 1 ku Všeobecným obchodným podmienkam GardenFA (ďalej len „VOP“) a je ich neoddeliteľnou súčasťou. Všetky nižšie použité definície majú význam uvedený vo VOP.
Všeobecné ustanovenia
Reklamačný poriadok je vypracovaný v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov, najmä zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, a príslušných právnych predpisov na ochranu spotrebiteľa.
Reklamácia znamená proces uplatnenia vád Produktov zakúpených Klientom od Spoločnosti.
Klient má vždy právo uplatniť reklamáciu za vadne dodané Produkty, v zmysle tohto Reklamačného poriadku.
Reklamačný poriadok je zverejnený na Webstránke.
Zodpovednosť za vady, záruka za akosť
Spoločnosť zodpovedá za vady Produktov dodaných Klientovi v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi a VOP.
Spoločnosť nenesie žiadnu zodpovednosť voči Klientovi ani tretím osobám v prípade oneskoreného dodania Produktov alebo v prípade odmietnutia dodania Produktov z dôvodu existencie Nepredvídateľných udalostí alebo iných okolností vylučujúcimi zodpovednosť Spoločnosti.
Spoločnosť nezodpovedá za vady služieb poskytované Klientovi tretími stranami. Na služby tretích strán sa vzťahujú obchodné podmienky a reklamačné poriadky týchto tretích strán.
Spoločnosť nezodpovedá za následky nesprávne uvedených identifikačných alebo kontaktných údajov Klienta uvedených pri uplatnení reklamácie.
Podmienky a spôsob uplatnenia reklamácie
Klient je povinný uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu po zistení vady.
Klient je oprávnený uplatniť reklamáciu:
elektronicky na e-mailovú adresu info@gardenfa.sk,
prostredníctvom doporučenej poštovej zásielky.
Reklamácia musí obsahovať:
identifikačné a kontaktné údaje Klienta v rozsahu meno, priezvisko, adresa trvalého bydliska, e-mailová adresa a telefónne číslo,
popis reklamovanej vady,
dátum vzniku reklamovanej vady,
navrhovaný spôsob vybavenia reklamácie.
Klient je povinný predložiť Spoločnosti spolu s uplatnenou reklamáciou aj faktúru vydanú Spoločnosťou, inak sa má za to, že reklamácia je nedôvodná, s výnimkou prípadu reklamácie neposkytnutia faktúry, pričom v takom prípade Klient predloží Spoločnosti potvrdenie o zaplatení ceny (napr. výpis z účtu).
Spoločnosť môže vyžadovať od Klienta aj ďalšie relevantné informácie potrebné na riadne vybavenie reklamácie a Klient je za týmto účelom povinný poskytnúť Spoločnosti súčinnosť.
Vybavenie reklamácie
Ak Klient uplatní reklamáciu, Spoločnosť alebo ňou poverený zástupca Spoločnosti poučí Klienta o jeho právach a na základe rozhodnutia Klienta určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie a v odôvodnených prípadoch do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie, sa reklamácia vybaví ihneď a v odôvodnených prípadoch do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má Klient právo odstúpiť od Zmluvy.
Spoločnosť je povinná vydať Klientovi potvrdenie o uplatnení reklamácie. Ak je reklamácia uplatnená spôsobom v zmysle bodu 3.2. písm. a) alebo b), Spoločnosť je povinná potvrdenie o uplatnení reklamácie (vzor potvrdenia tvorí prílohu č. 3 VOP) doručiť Klientovi ihneď a v prípade, že nie je možné doručiť potvrdenie ihneď, tak bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak má Klient možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
Spoločnosť je povinná vydať písomný doklad o vybavení reklamácie do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Klient právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Spoločnosť je povinná vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Klient môže namiesto odstránenia vady požadovať dodanie bezvadných Produktov, alebo ak sa vada týka len časti Produktov, náhradné plnenie časti, ak tým Spoločnosti nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu Produktov alebo závažnosť vady.
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa príslušný Produkt mohol riadne užívať ako Produkt bez vady, má Klient právo na výmenu Produktu alebo má právo od Zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Klientovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Klient nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady alebo pre väčší počet vád Produktu riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Klient právo na primeranú zľavu z ceny príslušného produktu.
Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo Klienta na náhradu škody.